جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه مرصع پلو شیک شیرازی مجلسی خوشمزه خانگی با مرغ و هویج

طرز تهیه مرصع پلو شیک شیرازی مجلسی خوشمزه خانگی با مرغ و هویج

در ابتدا برنج را باید بخیسانید ، سپس به سراغ مرغ رفته و بخوبی تمیز نموده پوست مرغ را جدا نموده و همراه با آب و مقداری پیاز درون قابلمه ریخته و میپزیم ‌، هنگامی که مرغ کاملا پخته و نرم شد اجاق را خاموش کرده و گوشت مرغ را تکه تکه می کنیم .

در مرحله بعدی برنج را باید آماده کنید، قابلمه را پر از آب کرده بر روی حرارت متوسط اجاق قرار داده یک قاشق غذاخوری روغن درون قابلمه بریزید، زمانی که آب شروع بجوشیدن کرد برنج را اضافه نمایید، بموقع برنج را آبکش کنید.

تابه را آماده کنید بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید سپس زرشک را با مقدار کمی روغن درون تابه تفت دهید دو قاشق آب و مقداری زعفران را به زرشک اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید. جداگانه کشمش و خلال هویج را هم تفت دهید، وقتی که خلال هویج را تفت دادید همراه با شکر و آب لیمو بپزید .

در مرحله بعد زمانی که برنج پخته شد ، برنج را با زرشک و کشمش و هویج و مرغ مخلوط میکنیم یا بصورت لایه به لایه در دیس میکشیم ، حالا مرصع پلو شما آماده برای سرو شده است .

کوکوی مرغ

طرز تهیه و پخت کوکوی مرغ چرخ کرده خوشمزه مجلسی بدون فر و سیب زمینی

فیله مرغ را در چرخ گوشت بریزید یا با چاقو ریز کنید ، سپس فیله ها را با خامه ترش و تخم مرغ مخلوط کنید ، حالا به مرغ آرد و سیر و شوید اضافه میکنیم و در پایان نمک و پنیر موتزارلا را به مایه کوکو اضافه میکنیم .

مواد را برای ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت میدهیم، تابه را بر روی اجاق قرار داده و روغن را اضافه میکنیم زمانی که روغن داغ شد از مایه برداشته و درون تابه ریخته و سرخ میکنیم

برای سرخ شدن کوکو به ۲ دقیقه زمان نیاز داریم، دو طرف کوکو را سرخ میکنیم تا طلایی رنگ و برشته شود . کوکو را میتوانید با ترشی گل کلم نوش جان نمایید.

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات خوشمزه رژیمی با قارچ و سویا بدون گوشت

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات خوشمزه رژیمی با قارچ و سویا بدون گوشت

برای شروع سویا را در یک کاسه آب ولرم برای مدت زمان ۲۰ دقیقه قرار میدهیم و بعد از آن سویا ها را درون آبکش ریخته و آب را را کاملا میگیریم ، قارچ را ورقه ورقه کرده تابه را بر روی اجاق قرار داده حالا قارچ را با کره  و با حرارت ملایم تفت میدهیم یک قاشق مربا خوری آبلیمو هم درون تابه ریخته و قارچ ها را تفت میدهیم استفاده از آبلیمو برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها میباشد .

جداگانه پیاز های خرد شده را با روغن تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند حالا زردچوبه و فلفل را به پیاز اضافه کرده و بعد از آن نوبت اضافه نمودن سویا و قارچ های تفت داده شده میباشد ، کمی که مواد را هم زدید ، فلفل دلمه ای و پودر پاپریکا و آویشن را به درون تابه ریخته و تفت دهید در پایان سه قاشق غذاخوری رب گوجه و نمک به مواد اضافه کنید و بخوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند، حالا به دقیقه زمان نیاز دارید تا سس شما کاملا جا افتاده شود.

در مرحله بعدی ماکارونی رو در آب جوش بریزید و بعد از آن آبکش کنید ، قابلمه را روی حرارت کم اجاق قرار دهید که ظرف را با روغن کمی چرب کنید سیب زمینی ها را ورقه ورقه کنید و بعنوان ته دیگ ته ظرف قرار دهید بعد از آن یک لایه ماکارونی یک لایه سس بریزید درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا غذای شما دم بکشه، حالا ماکارونی شما آماده برای سرو شده است .

سالاد مرغ و شوید

طرز تهیه سالاد مرغ و شوید رژیمی لاغری خوشمزه و مجلسی با نان تست

سینه های مرغ را پخته و پس از آن اجازه دهید تا سرد شود، کاسه ای را زیر دست خود قرار دهید و مرغ را با رنده ریز خرد نمایید تقریبا در حالت پودر در بیاید، حالا ذرت و هویج پخته شده را به مرغ اصافه کنید و پس از آن نخود فرنگی را به ترکیب سالاد اضافه کنید حالا ریحان و شوید ساتوری را به مایه اضافه کنید و بخوبی با هم مخلوط کنید،

پنیر خامه ای را در دو مرحله بریزید بر روی مواد کمی هم فلفل اضافه کنید، مایه سالاد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود . نان تست ها را آماده کنید سالاد را میان نان ریخته و با قالب به حالت دلخواه برش دهید با سبزی جعفری هم ساندویچ مرغ خود را تزئین کنید

قیمه لا پلو

قیمه لا پلو

برای تهیه پلو ابتدا برنج را با نمکی غلیظ برای مدت زمان ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت بخیسانید ، لپه ها را نیز برای یک الی دو ساعت با آب سرد بخیسانید توجه داشته باشید که بایدآب لپه ها را دو ، سه مرحله عوض نمائید .

پیاز ها را درون تابه ریخته و با حرارت متعادل اجاق و روغن کم تفت دهید زمانی که پیاز ها شیشه ای شدند گوشت را هم اضافه کنید و همزمان با هم تفت دهید هنگامی که آب گوشت گرفته شد لپه را هم درون تابه ریخته و مواد را با هم تفت دهید ، چند لحظه ی بعد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را هم به مواد اضافه کنید و پس از آن ادویه را بریزید ، مقداری آب درون تابه ریخته و اجازه دهید تا مایه پخته شود ، در اواسط پخت الباقی رب گوجه را اضافه کنید ، حالا زعفران را ریخته و میزان ادویه را بصورت تجربی اندازه کنید ، صبر کنید تا آب درون تابه بخار شود و خورشت شما جا افتاده شود .

در حالی که برنج زنده میباشد آنرا آبکش کنید، قابلمه را آماده کنید ته دیگ را قرار دهید برنج و خورشت را بصورت لا به لا بروی هم ریخته تا مواد تمام شود ، قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید از دم کنی استفاده کنید زمانی که پلو دم کشید مقداری زعفران و روغن حیوانی بر روی پلو ریخته و سرو نمائید.

جوجه چینی

جوجه چینی

کاسه ای پلاستیکی فراهم کرده و پس از اینکه فیله ها را خرد کردید درون کاسه ریخته پیازها را اضافه میکنیم و با دست چنگ میزنیم تا تمام قسمت های فیله با پیاز مخلوط شود در همان حال لیمو نمک و فلفل را اضافه میکنیم، سپس در کاسه را با سلفون میبندیم، مواد را برای ۴ الی ۸ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا مزه دار شود.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را شکسته و سفیده آنرا جدا میکنیم، سفیده ها را با یک هم زن برقی برای مدت زمان ۲ دقیقه هم میزنید تا کاملا سفید و پفکی شوند پس از انجام این کار زرده ها را اضافه کنید با یک هم زن دستی هم بزنید، اکنون ماست و پس از آن نمک و فلفل کاری را اضافه نمایید با هم زن دستی در حدی که مواد یکدست شوند هم بزنید ، حالا نوبت اضافه کردن آرد میباشد ، آرد را در دو مرحله اضافه کنید، با کم و زیاد کردن آرد غلظت مایه را در حد حلیم برسانید ، در آخر به این مواد زعفرانرا اضافه نمایید،

در مرحله بعد فیله های مرغ را آماده کنید و آنها را دورن خمیر قرار دهید تا کاملا پوشیده شوند ، تابه را بر روی اجاق قرار دهید روغن را اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد فیله ها را درون تابه سرخ نمایید بصورتی که جوجه ها برشته شوند ،

مربا کامکوات

مربا کامکوات

برای شروع اول برگ میوه را گرفته و پس از اینکه بخوبی آنها را شستید با کمک خلال دندان چند سوراخ درون آن ایجاد نمایید . در قابلمه ای کوچک مقدار آب ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که اب شروع به جوشیدن نمود ، میوه را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون آب قرار دهید پس از انجام این کار میوه ها را با آب سرد ابکشی نمایید این عمل را شما باید ۳ بار انجام دهید این کار شما باعث گرفتن تلخی میوه خواهد شد .

در مرحله بعدی میوه ها را برای یک شب درون آب سرد قرار دهید و آب آنها را نیز در چندین مرتبه عوض نمایید . حالا کامکوات ها را درون آبکش ریخته تا کاملا آب آنها گرفته شود . قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید با حرارت ملایم ۵ لیوان آب درون قابلمه بریزید زمانی که به نقطه جوش رسید آب لیمو ترش را اضافه کنید و پس از آن کامکوات ها را درون آب جوش ریخته و حرارت اجاق را در حالت ملایم قرار دهید .

هنگامی که مربا قوام آمد تقریبا به ۲ ساعت زمان لازم دارد ، بعد از آن اجاق را خاموش کرده یک دم کنی را بر روی قابلمه قرار دهید و برای یک شب استراحت دهید اکنون مربای خشرنگ و خوش طعم شما آماده شده است درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری نمایید .