جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی فوری بدون سبزی ساده و سریع

طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی

طرز تهیه ترشی هفت بیجار تبریزی

ترشی هفته بیجار تبریزی یکی از ترشی های خوشمزه و محلی می باشد که طرفداران زیادی دارد. یکی از سبزی هایی که در این ترشی استفاده می‌کنند سبزی محلی به نام کروز میباشد که به خاطر طعم و بوی آن تبریزی ها درون انواع ترشی و خیارشور از این سبزی بهره میبرند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گل کلم یک عدد بزرگ
کرفس یک بوته
لوبیا سبزو هویج و خیار هر کدام نیم کیلو
سیر یک بوته
فلفل قلمی تند چند دانه
سیب ۲ عدد
کروز ۱ بوته
سرکه ۱ شیشه
نمک ۴،۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی

مرحله اول

برای شروع به سراغ کرفس رفته و برگ های آن را جدا کنید، سبزی کروز را هم پاک کرده و همراه با برگهای کرفس درون قابلمه بریزید، اکنون باید نیم لیتر آب داخل قابلمه اضافه کنید و سپس یک قاشق غذاخوری نمک بریزید.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا با در باز سبزی ها بپزند و عطر و طعم سبزی به آب پس داده شود، اضافه کردن نمک در اولین مرحله برای این است که سبزی به آب رنگ پس ندهد.

مرحله سوم

زمانی که سبزی ها کاملا پخت آن را درون آبکش ریخته و آب را از سبزی جدا می کنیم سبزی را دور ریخته و آن را کنار قرار میدهیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن آب سبزی آن را با سرکه مخلوط کنید.

مرحله چهارم

ساقه های کرفس را خرد کنید، اگر میخواهید ترشی خیلی زود آماده شود می توانید ساقه های کرفس را به صورت نیم پز آماده کنید سپس به ترشی اضافه نمایید. لوبیا سبز را هم خرد کنید و بصورت نیم پز آماده نمایید.

مرحله پنجم

مواد را هنگامی که میخواهید نیم پز کنید درب قابلمه را نگذارید تا رنگ طبیعی مواد در هنگام پخت حفظ شود. هویج را هم بصورت ساده یا طرح دار برش بزنید. گل کلم را هم خرد کنید، گل ها درشت خرد شوند.

مرحله ششم

سیب را خرد کرده و پوست آن را بگیرید، سیر را هم به صورت ورقه ای آماده کنید. مواد را با هم مخلوط کرده سپس خیارها را هم به صورت درسته اضافه کنید. درون ظرف های مناسب ریخته و سپس با سرکه آن را پر کنید، صبر کنید تا ترشی جا افتاده شود.

منبع: ترشی_کلم

طرز تهیه سس مخصوص فلافل و سیب زمینی و ساندویچ ساده و سریع

طرز تهیه سس مخصوص فلافل خانگی خوزستان
اگر می خواهید سمبوسه و فلافل را نوش جان کنید برای بهتر شدن طعم آن ها می توانید از یک سس مخصوص خانگی استفاده کنید، که برای تهیه آن به پودر انبه و سرکه و رب و کمی ادویه نیاز دارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مخصوص فلافل در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
سس تند و خوشمزه مخصوص سمبوسه و فلافل
پودر انبه یک و نیم قاشق غذاخوری
سرکه قرمز نصف فنجان
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
نمک‌ و فلفل قرمز به مقدار لازم
آب ۱ فنجان پر

طرز تهیه سس مخصوص فلافل

مرحله اول

همیشه باید این را به خاطر داشته باشید که آشپزی را با عشق انجام دهید و با لب خندان آشپزی کنید آشپزی با عشق طعم غذای شما را دلنشین و جذاب خواهد کرد مطمئن باشید. برای تهیه این سس جنوبی آماده شوید.

مرحله دوم

ابتدا ماهی تابه را روی حرارت ملایم رو به پایین قرار دهید پس از اینکه ماهیتابه داغ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، رب را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حالا نوبت به اضافه کردن پودر انبه می رسد.

مرحله سوم

نمک و فلفل قرمز را به سس اضافه کنید. مواد را کمی مخلوط کرده و تفت دهید تا یکدست شوند، بعد از انجام این مراحل آب را اضافه کنید. برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سس را با حرارت کم بپزید تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده که سرکه را اضافه نمایید، بعد از اضافه کردن سرکه سس را هم بزنید و بعد از گذشت ۲ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. حالا یک سس مخصوص بندری برای سرو فلافل و سمبوسه آماده شده است. نوش جان.

طرز تهیه لواشک انار

بخاری

طرز تهیه لواشک انار

طرز تهیه لواشک با رب انار فیلم طرز تهیه لواشک انار طرز تهیه لواشک انار ملس طرز تهیه لواشک انار در فر طرز تهیه لواشک انار با هسته طرز تهیه لواشک انار ترش طرز تهیه لواشک انار و سیب لواشک انار و به
لواشک ناردونی با طعم بسیار ترش و خوشمزه برای تهیه لواشک شما به مقداری انار ترش و قرمز نیازمند هستید. یکی از نکات پخت لواشک استفاده از سیب برای بالا بردن کیفیت مزه لواشک می باشد. می‌توانید بعد از پخت میتوانید آب انار را از صافی رد کنید و دانه های آن را جدا نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ♥ طرز تهیه لواشک انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه لواشک
انار ترش و قرمز ۴ کیلو
سیب ۴ الی ۵ عدد
رب آلوچه ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه لواشک انار

مرحله اول

انارها را از پوست جدا کرده و آنها را دونه کنید، سپس درون قابلمه بریزید چند عدد سیب رو هم پوست گرفته و به دانه های انار اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

چون آب انار بسیار رقیق می باشد و همین امر باعث می شود تا لواشک دیر آماده شود برای جلوگیری از این کار سیب را اضافه میکنیم تا لواشک ما لعابدار و غلیظ شود و همین که طعم لواشک دلنشین تر باشد.

مرحله سوم

۲ الی ۳ قاشق غذاخوری رب آلوچه هم به آب انار اضافه کنید، صبر کنید تا با حرارت متوسط آب انار کمی بپزد و نرم شود. حالا با میکسر یا گوشت کوب برقی آب انار را مخلوط کنید تا مواد کاملا له شوند.

مرحله چهارم

هنگامی که به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید. کف سینی های خود را با سلفون بپوشانید و آب انار را درون سینی بریزید. سینی ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا لواشک خشک شود.

مرحله پنجم

اگر احساس می‌کنید آفتاب ضعیف است می‌توانید سینی ها را روی بخاری قرار دهید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۴ ساعت سینی روی بخاری بماند، بعد از آن برای یک روز هم سینی را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا آماده شود.

طرز تهیه سالاد لبو و ذرت

طرز تهیه سالاد لبو و ذرت

 طرز تهیه سالاد ذرت و کلم طرز تهیه سالاد ماست و لبو سالاد لبو و کلم سالاد لبو و انار سالاد لبو و کاهو سالاد لبو و لوبیا چیتی سالاد لبو و کلم قرمز طرز تهیه ذرت

سالاد لبو و ذرت یک سالاد مجلسی و خوش رنگ با طعم بسیار متفاوت و عالی مخصوص فصل پاییز.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لبو و ذرت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد
لبو پخته و خلالی شده ۲ عدد متوسط
پیاز قرمز خلالی ۱/۲ لیوان
ریحان بنفش و سبز یا جعفری خرد شده ۱/۲ لیوان
کنسرو ذرت ۱/۲ لیوان
مواد سس
لیمو تازه ۲ عدد
روغن زیتون ۳ تا ۴ ق غ
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد لبو و ذرت

مرحله اول

ابتدا لبو را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا به صورت آب پز آماده شود، بعد از اینکه لبوها خنک شدند آنها را به صورت خلالی خرد کنید.

مرحله دوم

پیازها را هم خلالی خرد کنید، ریحان را خرد کنید. کنسرو ذرت را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود. سینی سرو خود را آماده کنید و از مواد به صورت لایه لایه درون سینی بریزید.

مرحله سوم

حالا نوبت آماده کردن سس سالاد میباشد، نمک و فلفل سیاه را به روغن زیتون اضافه کنید و مخلوط نمایید سپس لیمو های تازه را برش زده و آب آن را روی روغن زیتون بچکانید، اکنون سالاد و سس شما آماده برای سرو می باشد.نوش جان.

منبع:saba.chef