جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه قلیه میگو

طرز تهیه قلیه میگو


مرحله اول

امروز قراره با هم یه قلیه محلی خوشمزه به روش جنوبی تهیه کنیم ، برای تهیه قلیه میگو ابتدا میگو ها را پاک می کنیم سپس آنها را درونی کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم فلفل قلیه باید از نوع چیلی باشد چون این فلفل تندی بیشتری دارد .

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی برش بزنید درون ماهی تابه بریزید و همراه با مقدار کمی روغن آن را تفت بدید ، سپس کمی زردچوبه بهش اضافه کنید ، حالا حبه های سیر را له کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

حالا نوبت به سرخ کردن سبزی ها رسیده برای تهیه این قلیه خوشمزه باید از شنبلیله و گشنیز به مقدار ۲۰۰ گرم از هر کدام و ۱۰۰ گرم جعفری استفاده کنید ، پس از سرخ کردن سبزی ها آن ها را به پیاز داغ اضافه کنید ، سپس به این مواد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید .

مرحله چهارم

در این مرحله تمر هندی را در ۲ لیوان آب ریخته و آنرا بخیسانید سپس آن را درون صافی بریزید و چنگ بزنید حالا آب تمر و تفاله را جدا کنید ، تفاله آن را دور بریزید و آب تمر را به سبزی ها اضافه کنید سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بجوشد .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی میگو های طعم دار شده را درون ماهی تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت دهید . توجه کنید اگر میگو را بیشتر از ۵ دقیقه تفت دهید سفت خواهد شد . پس از اینکه میگو ها آماده شد آنها را به سبزی های اضافه کرده و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار دهید تا خورشت قلیه شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود ‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد