جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه ماهی نمکی

طرز تهیه ماهی نمکی

مرحله اول

برای تهیه ماهی نمکی خوشمزه و لذیذ ابتدا ماهی را به خوبی تمیز کنید داخل شکم ماهی را شسته و آنرا درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی ماهی کاملاً گرفته شود پس از انجام این کار درون یک کاسه سس سویا را همراه با روغن زیتون و آبلیمو و ادویه و سبزی معطر مخلوط کنید حالا سیر و پیاز حلقه شده را نیز به مواد اضافه نمایید

مرحله دوم

پس از اینکه ماهی خشک شد آن را درون سسی که تهیه کرده بودید قرار دهید و تمام قسمت های پوست ماهی را به این سس آغشته کنید و اجازه دهید تا ماهی برای ۳ الی ۴ ساعت در این سس استراحت کند تا کاملاً مزه دار شود .

مرحله سوم

اکنون آب و نمک را با هم مخلوط کنید تا حالت خیسی شبیه به شن و ماسه پیدا کند . حالا ماهی را از درون سس خارج کنید و روی دستمال خشک قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود . توجه داشته باشید که قسمت بیرونی ماهی نباید مرطوب باشد وگرنه نمک را به خود جذب می‌کند .

مرحله چهارم

برای پخت ماهی یک ماهیتابه نسبتاً بزرگ را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود ، حالا نمک را درون ماهیتابه ریخته به طوری که کاملاً کف ماهیتابه را بپوشاند ، ماهی مزه دار شده را درون ظرف قرار دهید و دوباره با اضافه کردن نمک روی ماهی را کاملاً بپوشانید .

مرحله پنجم

اکنون خوراک ماهی شما آماده پخت می باشد ، درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۴۵ دقیقه و با حرارت ملایم غذا بپزد . در هنگام پخت استفاده از دم کنی هم به نام آن می باشد توجه داشته باشید در هنگام پخت درب ماهیتابه را به هیچ وجه باز نکنید .

مرحله ششم

در پایان با یک گوشت کوب نمک را بشکنید و ماهی را از درون آن خارج کنید ، پس از اینکه پوست آن را جدا کردید غذای خود را به مقدار کمی روغن زیتون و آبلیمو آغشته کرده و سرو نمایید . از زعفران آب شده هم میتوانید برای مرینیت ماهی استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد