جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

زندگی باور آرزوهای قشنگه من برات آرزوهای قشنگ میکنم تو باور کن!

طرز تهیه جوجه ماستی

طرز تهیه جوجه ماستی

مرحله اول

برای تهیه جوجه ماستی کبابی پس از اینکه مرغ ها را خرد نمودید آنها را شسته و درون آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند یا به اصطلاح مرغ تشنه شود ، مرغی که خیس باشد مواد مرینیت را بخوبی به خود جذب نمیکند و همین امر باعث خواهد شد مزه دار نشود ، پس برای اینکه طعم بهتری داشته باشید مرغ ها را خشک کنید سپس مشغول طعم دار کردن آن شوید برای مرینیت مرغ از این مواد استفاده کنید .


مرحله دوم

نمک را همراه با فلفل سیاه بر روی تکه های مرغ ریخته و حسابی ورز دهید تا تمام قسمت های مرغ به ادویه آغشته شود . بخاطر اینکه طبع ماست و مرغ سرد می‌باشد از پودر گل محمدی به عنوان مصلح استفاده کنید ، این پودر بخاطر داشتن عطر و بوی خاص خودش ، بوی خوبی را به خوراک جوجه شما خواهد داد ، پس از اضافه نمودن این مواد سبزی های معطر را که شامل پونه و ترخون و مرزه میشود را به مواد اضافه کنید با هم بخوبی مخلوط کنید .

مرحله سوم

لیمو عمانی ها را بشکنید و هسته های تلخ آنرا خارج کنید سپس آنها را کوبیده و بر روی مواد بپاشید . حالا پیاز را بصورت خلالی برش زده و کمی نمک بر روی آن بپاشید ، برای چند دقیقه اجازه دهید در همان حالت بماند تا کمی بافت پیاز نرم شود ، سپس با دست پیازها را فشار دهید تا گاز پیاز خارج شود ، همان گاز موجود در پیاز طعم جوجه ها را بدمزه خواهد کرد ، حالا تفاله های پیاز را به مرغ اضافه کنید . در پایان ماست چکیده را که خیلی ترش نباشد به مرغ ها اضافه کنید در حد ۴ ۵ قاشق غذاخوری کفایت می کند . مواد را با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید .

مرحله چهارم

پس از آن مرغ‌ها را با اضافه کردن روغن چرب کنید ، چرب کردن مرغ باعث می‌شود که منافذ گوشت بسته شود و ادویه ها دیگر بخورد گوشت نمی‌رود ، همچنین بعد از کباب کردن جوجه های شما براق و طلایی رنگ خواهند بود . حالا روی کاسه خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت به آن استراحت دهید البته درون یخچال . پس از اینکه جوجه ها را از درون یخچال خارج نمودید بر روی تکه های مرغ آبلیمو بریزید و با دست هم بزنید ، یک آتش یکدست و کاملا روشن را آماده کرده و سیخ های جوجه کباب خانگی را آماده برای پخت نمایید . این هم از تجربیات بنده برای پخت این خوراک پرطرفدار و خوشمزه .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد