آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.آلو یک میوه‌ی تک هسته‌ای از خانواده‌ی هلو و زرد‌آلو می باشد. بیش از هزاران گونه‌ی متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه تنوع زیادی دارند. معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و برخی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی هستند و این میوه در تمامی دنیا تولید می شود و درمانی مناسب برای دیابت است

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید

خواص آلو زرد خشک , خواص آلو زرد خشک در بارداری , خواص آلو زرد خشک در طب سنتی , خواص آلو خشک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص آلو زرد خشک می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو زرد , خواص آلو زرد , آلو زرد و دیابت , آلو زرد و بارداری , کالری آلو زرد

خواص و فواید بی نظیر آلو زرد آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

آلو زرد

1- آلو زرد حاوی ویتامین های آ – ب – ب 2 – ب 6 – پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم , فسفر , منیزیم , آهن , فلوئور , منگنز وگوگرد می باشد .

2- آلو زرد به علت داشتن مواد معدنی مفید , عدم تعادل یون های خون را از بین می برد و مواد لازم را در دسترس سلولهای بدن و به ویژه سلولهای عصبی قرار می دهد این عناصر مفید در فعالیت سلولهای عصبی و از میان بردن تحریک آنها نقش بسزائی دارند به عبارت ساده تر می توانند هیجان های عصبی را به راحتی فرو بنشانند و در واقع یک دارو آرامبخش برای تحریکات عصبی محسوب می شوند .

3- توصیه شده است که در فصل گرما همه مردم بخصوص افرادی که از ناراحت های عصبی رنج می برند با خوردن این میوه بسیار مفید خود را معالجه کنند

خواص آلو زرد خشک

آلو یک میوه‌ی تک هسته‌ای از خانواده‌ی هلو و زرد‌آلو است. بیش از هزاران گونه‌ی متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه تنوع زیادی دارند.معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و برخی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی هستند.مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی،سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.در طب چینی، آب آلو به‌عنوان «اکسیر صبحانه» جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.  خواص و فواید بی نظیر آلو زرد آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و  به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.آلوزرد حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.مواد معدنی فراوان موجود در آلوزرد تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است.

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید

خواص آلو زرد خشک , خواص آلو زرد خشک در بارداری , خواص آلو زرد خشک در طب سنتی , خواص آلو خشک

فیبر موجود در آلو سبب افزایش رشد و تکثیر باکتری‌های مفید و مانع از رشد باکتری‌های مضر در داخل روده می‌شود. در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در داخل روده، اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به‌این ترتیب به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

خواص آلو زرد خشک در طب سنتی

آلوخشک شهرت زیادی در رفع یبوست دارد. اما خواص آن فراتر از این حرف‌هاست. می‌توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره‌مند شوید.آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود 20 کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند.شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (40) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد.اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد، ریزه‌خواری و  کنترل گرسنگی‌تان می‌گردید آلو خشک در خدمتتان است؛ چون سرشار از فیبرهای غذایی است و به راحتی سیرتان می‌کند.آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است کهاز سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.آلو خشک سلول‌های شما را از گزند پیری حفظ می‌کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند مصرف روزانه آلو خشک باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود. حتما می‌دانید که بالا بودن این کلسترول خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این میوه منبع خوب پتاسیم و  فلاوونوئیدها محسوب می‌شود در نتیجه می‌تواند به طور طبیعی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کند. آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان‌ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می‌کند.

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید

خواص آلو زرد خشک , خواص آلو زرد خشک در بارداری , خواص آلو زرد خشک در طب سنتی , خواص آلو خشک

آلو خشک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است که به هضم راحت غذا کمک کرده و یبوست را از بین می‌برد. 100 گرم آلو خشک 60 درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند. 

خواص آلو زرد خشک در بارداری

آلو خشک حاوی گلوکز (45 درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید.این ماده غذایی همچنین منبع فروکتوز (25 درصد) و سوربیتول (30 درصد) است و قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.این قندها به تدریج جذب بدن می‌شود.این ماده غذایی برای ورزشکاران توصیه می‌شود چون مانع از افزایش ناگهانی قند خون و افت قدرت عضلانی بدن می‌شود.به خاطر اینکه سرشار از منیزیم (45 میلی‌گرم در هر 100 گرم) است که برای تامین انرژی و انقباض عضلانی لازم و ضروری است.آلوخشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند.آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود.آلوخشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود.این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد.آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد آلوخشک حاوی میزان زیادی آکریل آمید است که یک ماده سرطان زا و نوروتوکسین (سم عصبی) محسوب می شود.آکریل آمید به طور طبیعی در مواد غذایی عادی وجود ندارد. اما در حین پخته شدن مواد غذایی در حرارت بالای 100 درجه سیلسیوس در آن ها تولید می شود. آلوخشک به طور ویژه به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود. با این حال افرادی که از یبوست مداوم رنج می برند نباید بهطور کامل به آلوخشک اعتماد کنند. چون این مسئله ممکن است وابستگی به ملین ایجاد کند با وجود اینکه برای خشک کردن آلو و تهیه آلوخشک نیازی به چنین حرارت بالایی نیست اما آلوخشک ها همچنان حاوی میزان زیادی آکریل آمید هستند.بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی، زمانی آکریل آمید نوروتوکسین خواهد شد که به حدود 500 برابر دریافت غذایی روزانه ما باشد.بنابراین خوردن آلوخشک نسبتاً بی خطر و مطمئن است و مشکلی از نظر دریافت آکریل آمید در حد مسموم کننده آن ایجاد نخواهد کرد.اما با این حال مشکل سرطان زایی آن مسئله است که ذهن متخصصان را درگیر کرده و در بررسی های آزمایشگاهی در حیوانات به اثبات رسیده است. بنابراین آلوخشک میل کنید اما به اندازه!

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید

خواص آلو زرد خشک , خواص آلو زرد خشک در بارداری , خواص آلو زرد خشک در طب سنتی , خواص آلو خشک

آلو زرد خشک بسیار مفید است و عوارض جانبی آن صرفاً در زمان زیاده روی بروز خواهد کرد. شما می توانید روزانه یک تا دو عدد آلوخشک را با خیال راحت میل کنید و به خوبی از انرژی و خواص آن بهره مند شوید.

آیا از خواص آلو زرد خشک برای درمان بیماری ها و یبوست اطلاع دارید